دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۰۴۷
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۲
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران:
 اتکا به جوانان عامل پیشرفت است/ دانش‌آموزان در ۱۳ آبان قدرت نمایی می‌کنند
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه اتکا به فرزندان کشور عامل پیشرفت است، اظهار کرد: دانش‌آموزان در روز ۱۳ آبان اقتدار و قدرت خود را به نمایش می‌گذارند.
زهرا شریفی - آوای خزر: حسین کمالی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه ساری با گرامیداشت ۱۳ آبان گفت: ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، در تاریخ ایران اسلامی ماندگار شده است.

وی به ۱۳ آبان ۱۳۴۳ و تبعید امام راحل به کشور ترکیه اشاره کرد و افزود: رژیم ستمشاهی تصور می‌کرد که با دستگیری و تبعید حضرت امام راحل این جنبش و خیزش خاموش می‌شود، اما چنین نشد و انگیزه مردم قوی‌تر شد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: دانشجویان تهران در ۱۳ آبان سال ۵۷ نیز در حمایت از نهضت امام و مخالفت با حمایت آمریکا و رژیم شاهنشاهی شعار سر دادند و در این راه نیز تعدادی از دانشجویان و دانش‌آموزان به شهادت رسیدند.

وی به ۱۳ آبان سال ۵۸ اشاره کرد که امام راحل از آن انقلاب به عنوان انقلاب دوم یاد کرد و در این سال جوانان با تسخیر لانه جاسوسی حماسه بزرگ آفریدند.

کمالی افزود: این حرکت خودجوش دانش آموزان و دانشجویان مورد تمجید و تحسین حضرت امام راحل قرار گرفت، زیرا جوانان مؤمن و انقلابی به خوبی تشخیص داده بودند که مرکز اصلی و فتنه، لانه جاسوسی است و اقدام به تسخیر آن کردند.

وی از جوانان به عنوان سرمایه‌های اجتماعی هر کشوری یاد کرد و گفت: اتکا به جوانان باعث توسعه و پیشرفت کشور می‌شود.

کمالی با بیان اینکه جوانان ما در آن زمان مردم ایران را بیدار کردند، افزود: دشمن تصور می‌کرد با شهادت جوانان انقلاب را متوقف می‌کند، اما انقلاب ما سرعت بیشتری گرفت و ملت ایران اسلامی بیمه شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: ملت ایران با اتکا به جوانان در سال ۵۷ و ۵۸ دو ضربه اساسی به آمریکا زد و آن‌ها را ناامید و مایوس کرد.

وی با بیان اینکه ارتباط با آمریکا جز ویرانی و نابودی نخواهد بود، ادامه داد: آمریکا در حوادث غزه نیز از اسرائیل غاصب حمایت و اقدام به کشتار کودکان و مردم مظلوم فلسطین و غزه کرده است.

کمالی افزود: هر چه از آمریکا فاصله بگیریم امنیت ما بیشتر خواهد شد. وی از دانش‌آموزان و دانشجویان به عنوان آینده‌سازان آینده کشور یاد کرد و افزود: این افراد روزی مدیران آینده کشور خواهند شد و باید تلاش و کوشش برای آینده‌سازی چند برابر شود.

کمالی گفت: آموزش و پرورش علاوه بر تعلیم و تربیت، نهاد اجتماعی و فرهنگی نیز محسوب می‌شود؛ زیرساخت‌های فرهنگی کشور و سنگ بنای آن در آموزش و پرورش ساخته می‌شود این موضوع مسئولیت ما را برای تربیت سرمایه‌های اجتماعی در آموزش و پرورش سنگین‌تر می‌کند.

وی شمار مدارس مازندران را ۳ هزار و ۹۰۰ مدرسه اعلام کرد و افزود: ۳۷ هزار معلم در این مدارس به ۵۳۶ هزار دانش‌آموزان خدمت می‌کنند.

کمالی بیان کرد: آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند این بار سنگین و امانت الهی را به مقصد برساند؛ لذا ضرورت دارد همه نهاد‌های حاکمیتی و اجتماعی برای پیشبرد اهداف آموزش و پرورش کمک کنند.

این مسئول اظهار کرد: البته در دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به آموزش و پرورش شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: مقام‌معظم رهبری فرمودند که اگر در کشور مشکلاتی وجود دارد محصول بی‌توجهی و بی‌مهری به آموزش و پرورش است.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم در همه حوزه‌ها از جمله سیاسی، اقتصادی، نظامی و ... حرف برای گفتن داشته باشیم راه آن از آموزش و پرورش می‌گذرد و خط آغاز قدرتمند شدن کشور در آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه ۳۷ هزار نیروی انسانی در آموزش و پرورش خدمت می‌کنند، یادآور شد: ۱۳ آبان با حضور در خیابان‌ها قدرت خود را به نمایش خواهیم گذاشت.

انتهای پیام/۱۰۰۴/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار